Choć sezon 2019/20 był najlepszym w karierze Roberta Lewandowskiego, ten stracił właśnie szansę na Złotą Piłkę . Tym razem nie wpłynęła na to jednak wysoka forma konkurentów, a decyzja organizatorów plebiscytu. France Football, po raz pierwszy od 1956 roku, postanowiło nie wyłaniać zwycięzcy. Francuscy dziennikarze wytłumaczyli tę decyzję.
Czytaj też: Robert Lewandowski może zapomnieć o Złotej Piłce
Głównym powodem była oczywiście pandemia koronawirusa, która nie zapewniła wszystkim piłkarzom równych i uczciwych warunków do rywalizacji. Dziennikarze France Football pokusili się jednak o szersze wyjaśnienia tej decyzji. Na oficjalnej stronie tygodnika zamieścili obszerne, siedmiopunktowe oświadczenie.
À circonstances exceptionnelles, dispositions exceptionnelles. Pour la première fois de son histoire, débutée en 1956, le #Ballondor France Football ne sera pas attribué en 2020, faute de conditions équitables suffisantes.
— France Football (@francefootball) July 20, 2020
Nos explications sur ce choix : https://t.co/LgRr8GCuKD pic.twitter.com/Z1x3L3QBGV
• Oprócz kalendarzowych zawirowań, mogących wpłynąć na opinię jurorów, zaważyły także zmiany w regulaminach rozgrywek. Mecze, już po wznowieniu gry w niektórych ligach, nie były rozgrywane w normalnym trybie. Nie było na nich kibiców, a trenerzy mogli dokonywać aż pięciu zmian. Nietypowo rozstrzygnięta będzie także tegoroczna Liga Mistrzów, która zostanie dokończona na zasadach turnieju. To zbyt wiele zmian jak na jeden sezon. Wybór najlepszego piłkarza tak podzielonego sezonu nie miałby wartości dla naszej historii.
• Plebiscyt został odwołany także dlatego, że niektórzy z naszych 220 jurorów, rozsianych po całym świecie, mogli nie być do końca skoncentrowani na sprawach piłkarskich. W dobie pandemii skupiali się na rzeczach o wiele ważniejszych niż futbol.
• Przede wszystkim zdecydowaliśmy się jednak podjąć taką decyzję, ponieważ historia plebiscytu Złotej Piłki jest zbyt cenna, by narażać ją na zniszczenie. W tych trudnych czasach przerwa od codzienności jest nie tyle luksusem, co koniecznością. Potrzebuje jej także futbol, który w końcu wróci w normalnej formie. Tak, jak i nagroda Ballon d'Or."
Złota Piłka najprawdopodobniej przyznana będzie więc dopiero w 2021 roku. Oprócz występów w piłce klubowej znaczenie będą miały także mecze w barwach narodowych. By Robert Lewandowski był w podobnej sytuacji, jak w tym sezonie, reprezentacja Polski będzie musiała zaprezentować się z dobrej strony na mistrzostwach Europy.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.